vrijdag 8 april 2011

Zie jezelf door de ogen van een paard......... en ontmoet jezelf.

Zo net weer een hele leuke cursus gevolgd, in het kader van verplichte bijscholing. Nu hebben we als VBAG therapeuten gelukkig de gelegenheid om uit een lange lijst, keuzes te maken.
Mijn keuze was; Zie jezelf door de ogen van een paard ....... en ontmoet jezelf.
Deze cursus stond al een heel tijdje op mijn verlanglijstje en door diverse omstandigheden kwam het alsmaar niet van.
Na afloop van de cursus kan ik wel zeggen, het wachten was de moeite waard.
Dit keer was het een klein groepje therapeuten, we begrepen elkaar al met een half woord. We zaten op de zelfde gevoelsfrequentie en dat zorgt dat er meteen een goede klik is en een mooie energie om ons heen hangt.

Zie jezelf door de ogen van een paard ....... en ontmoet jezelf.

Wat kun je ermee?
Tijdens een sessie, ben je met het paard in de manegebak en je hebt een opdacht die je mag vervullen.
Al heel snel laat het paard je zien hoe je bent in je leven, ten opzichte van je partner, collega's en vrienden.
Snel word je duidelijk hoe andere mensen dit ervaren.

Heb je dingen in je leven die als een rode draad steeds weer terug komen, dingen die je liever hebt dat deze niet gebeuren. Kunnen we deze met een oefening samen met het paard duidelijk krijgen en kunnen we samen kijken hoe we dit gaan oplossen.
Denk hierbij aan moeilijk grenzen stellen, te weinig zelfvertrouwen hebben, gepest worden of de draad van het leven kwijt zijn.

Op deze manier van werken wordt er op een hele korte tijd heel veel duidelijk.

In mijn praktijk probeer ik altijd op een hele eenvoudige manier, mensen te helepen met hun problemen.
Ik zoek het niet in hele kostbare apparaten of in zweverige therapiƫen.
"Gewoon is al gek genoeg" , heb ik vroeger geleerd en dat is mijn manier van leven en werken. En het is gewoon super dat ik samen met onze paarden, de mensen kan helpen hun leven weer duidelijk te krijgen.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten